Jdi na obsah Jdi na menu
 


historie tuningu2

Tuning se všeobecně dělí na mnoho různých odvětví a pododvětví

1. Performance 
jedná se o výkonnostní tuning, čistě funkční a vše se přizpůsobuje, tzn. co nejnižší váha a co nejvyšší výkon + vše co s tím souvisí (podvozek, brzdy atd.)

Dělí se podle typu (atmosferický, turbo, kompresor..) a objemu motoru.

2. Styling 
jde o designové "vylepšení" a odlišení se od série. Záleží čistě na vkusu tvůrce. Pokud je špatný, nazývá se občas jeho výtvor tuzingem.

Tato kategorie zahrnuje vše, co se v autě nachází, tzn. interiér, exteriér, kufr i motorový prostor. V dnešní době nejsou výjimkou ani graficky zpracované výtvory v podbězích či na ramenech, převodovkách a dalších místech, kam se běžně člověk ani nepodívá. Dělí se na několik stylů:

  • Německý - vyznačuje se kompletním "oholením" (zahlazením) karoserie (tzn. zbavení lišt, klik a všech rušivých elementů) a kvalitním velmi hezkým lakem.
  • Španělský - už trochu extrémnější, více výrazné spoilery, ale především velmi velká kola a extrémně nízké podvozky.
  • Francouzský -
  • Low-rider - původně styl založený ve spojených státech portorikánskými přistěhovalci, kteří nepotřebovali rychlé vozy, ale spíše obýváky, ve kterých budou kontrolovat svoje "gheta" a jen tak se předvádět po ulicích - tzn. typické veliké americké koráby na nízkých podvozcích. Později na hydraulických podvozcích, ze kterých posléze i vznikla tzv. "low rider show", kde se závodí, které auto vyskočí čumákem výše.
  • Hot Rod - též založený ve spojených státech a to vojáky po válce, kteří měli spoustu peněz a hledali si zábavu. Do tehdejších aut (30. - 40.léta) montovali motory monstrózních výkonů a sundávali z nich vše nepotřebné (blatníky apod.)
  • Custom - též ze spojených států (40-70. léta) zahrnovalo opět "holení", kompletní převařování ocelových nárazníků, blatníků, výměny světel, snižování střech (top-chop), výrazné lakování doplňované různými efekty (plameny, různé křivky apod.). Asi se jedná o nejextrémnější úpravy s velmi jemným citem pro detail a opravdu známá auta jsou symboly dokonalosti, ve kterých do dnes berou designéři celého světa inspiraci. Jedná se asi o styl nejvíce vyhledávaný populárními a slavnými lidmi.
  • Rat-style - zvláštní styl úpravy auta jež má karoserii v horším stavu (pokročilé stádium rzi) a záměrně se tak nechá! Ostatní technické komponenty jsou zrenovovány, nebo nahrazeny novými a auto je tak po technické stránce ve velmi dobré kondici, na nízkém podvozku a velikých kolech i když třeba ocelových s chromovými doplňky. V korodujících plochách můžou být různé obrazce, prorezlé díry nejsou nijak překvapující a dělají z nedostatku přednost.
3. Audio 
Jedná se o zabudování audioaparatury do vozidla, často mnohonásobně předimenzované. Jsou i vozy stavěné na tzv. "dB drag", kdy jde o co nejvyšší výkon aparatury, ne tak o její sladění a celkové vyznění přednesu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář